HTML

beszámoló 2.

2007.10.03. 18:32 FZ85

20-án otthagytuk Durrëst, és délnek tartva átszeltük a fél országot. A biztonsági öv nyoma sehogyse akart eltűnni a pólómról. Rrogozhinëtól Lushnjëig autópályán tudtunk jönni, most épül a folytatása Fier felé, ami kell is, mert szörnyű állapotú a régi út. Itt jut eszembe, hogy ha valaki fejleszteni akarja autóvezetői képességeit, akkor ajánlom a Balkánt, mert a szerpentinek és a hihetetlen szűk utak után Pesten már nem tűnik olyan vészesnek a Nagykörút pl.

Fiernél letértünk az útról, és ellátogattunk Apollóniába, ahol 500 lekért (1000 Ft.) lehet megnézni a kissé unalmas római romokat. Bár örülök, hogy bementem, mert egy dombtetőn egy igen hangulatos kiülős helyen iszogathattam az ice tea-met. Akik se ide nem jöttek be, se a 200 lekbe kerülő bizánci stílusú 14. századi Szűz Mária-kolostort nem nézték meg, azok biztosan jól érezték magukat a 60 fokban.

Fier után egy igen szörnyű minőségű úton kellett haladnunk, bár mellette épül már az autópálya. Vlorët elhagyva egy igen hosszú és gyönyörű szerpentin után (aminek köszönhetően a fékem is túlmelegedett és nem fogott egy ideig) megérkeztünk Dhërmibe, amely az egyik kedvenc helyemmé vált. A fárasztó út után olyan érzés volt megérkezni erre a csodálatos helyre, mintha a mennybe jutottunk volna. Ültem a tengerbe belógó bárban, néztem a végtelen tengert, és nem hittem el, hogy ilyen van. A parton aludtunk, bunkerek mellett.

Másnap egy régi városba értünk, melynek neve Himarë. Később megtudtuk, hogy van egy új Himarë, lent a tengerparton. A régi városban sajnos-szerencsére felmentünk a várromba. Aranyos kis falu volt, de 60 fokban nem biztos, hogy meghat ez a dolog. Ezekután leértünk az új városba, ahol hamburgert ettem, és megnéztem a netkávézóban az emailjeimet (ingyen), meg a híreket is szerettem volna, de 5 perc várakozás után feladtam.

Itt egy hotelben szálltunk meg, 15 euróért. A tenger csodás volt. Mellettünk sziklaugrottak a helyi fiúk-lányok, így mi is kipróbáltuk. Illetve én csak egyszer, a többiek többször. Csodás képeket készítettem, amelyek sorsáról később.

folyt. köv.

Térkép:

Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló

A bejegyzés trackback címe:

https://albania.blog.hu/api/trackback/id/tr85184886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása